Fartud Green Vision 2030

Companie

Constatare privind reducere de CO2 in domeniul transportului si al logisticii

Grupul nostru de firme se obliga ca pana in anul 2030 sa reduca comparativ cu anul 2019 cu 40% gazele cu efect de sera de tip Scope 1 si 2.

Pe langa aceasta Fartud se obliga ca in aceeasi perioada de timp sa reduca cu 30% emisiile de gaze cu efect de sera din categoria Scope 3.

Gazele din categoria Scope 1 si 2 se refera la emisiile de gaze din birouri, hale si de la masinile firmei, in timp ce gazele din categoria Scope 3 se refera la emisiile de gaze provocate de transporturile de marfuri subcontractate.

Ce inseamna emisiile de gaze de tip Scope 1,2 si 3?

Emisiile de tip Scope 1 sunt emisii directe din surse proprii sau surse controlate. Acestea se refera la cladirile si masinile firmei. Emisiile de tip Scope 2 sunt emisii indirecte provocate de generarea de curent, abur, caldura si frig. Emisiile de tip Scope 3 sunt toate emisii indirecte (neincluse in Scope 2), care sunt generate de lantul de valori adaugate ale firmei inclusiv de emisiile produse inainte si dupa depozitare.

Ca de exemplu extragerea si producerea de materiale si combustibil achizitionate sau  activitati ale utilajelor de transport, care nu se afla in posesia sau sub controlul fimei raportate.

Firma noastra lucreaza deja impreuna cu furnizorii si cu clientii ei la alegerea si implementarea unor solutii mai inteligente si mai prietenoase cu mediul, atata timp cat acestea sunt realizabile din punct de vedere economic. Clientilor li se vor oferi servicii pentru optimizarea lanturilor de livrare cu precadere in ceea ce  priveste costurile si sustenabilitatea, printre acestea consolidarea marfurilor de transportat si optimizarea alegerii mijlocului de transport, a cailor de transport si al ambalajelor folosite in timpul transportului.

” Cu aceste scopuri ambitioase stabilim o directiva clara in eforturile noastre de sustenabilitate pentru urmatorii ani. Intentionam sa fim niste deschizatori de drumuri in bransa noastra, si stim ca acest lucru presupune eforturi din partea intregii organizatii Fartud, dar esecul nu este o optiune pentru noi. Suntem convinsi ca sustenabilitatea si viabilitatea economica merg mana in mana.”

Silviu Farkas – R&D Manager

Masuri implementate deja:

  • calatoriile de afaceri care implica o deplasare inutila sunt inlocuite de intalnirile online

  • sunt preferate calatoriile cu trenul pentru intalnirile de afaceri necesare si pentru evenimentele din cadrul firmei

  • au fost introduse zilele de home-office in randul angajatilor

  • angajatilor le sunt decontate tichetele de calatorie pentru transportul public in comun

  • posibilitatea angajatilor interni de a imparti masina de firma

  • masini de serviciu eficiente din punct de vedere al combustibilului (inlocuirea masinilor cu masini electrice)

  • introducerea de camioane propulsate de LNG cu urmatoarele tinte: in comparatie cu Diesel, LNG scade emisiile de gaze cu efect de sera cu pana la 70%.  Mai mult decat atat se reduc cu 100% emisiile de dioxid de sulf si cele de praf fin, emisiile de monoxid de azot cu pana la 90% si emisiile de zgomot cu pana la 50%.

  • iluminare de tip LED pentru birouri si hala

  • inlocuirea sistemului de climatizare traditional cu unul de tip Cloud

  • trecerea la mancare si bautura prietenoasa cu mediul (regionala, sezoniera si fara carne)

  • sortarea deseurilor

  • reinoirea flotei de camioane dupa criteriul eficientei combustibilului si al reducerii consumului

  • introducerea de camioane propulsate de LNG cu urmatoarele tinte: in comparatie cu Diesel, LNG scade emisiile de gaze cu efect de sera cu pana la 70%.  Mai mult decat atat se reduc cu 100% emisiile de dioxid de sulf si cele de praf fin, emisiile de monoxid de azot cu pana la 90% si emisiile de zgomot cu pana la 50%.

  • in anul 2021 am finantat impadurirea a 3 ha de padure.
    Pentru anul 2022 avem in plan impadurirea a 10 ha de padure.

Contact

Trimiteti un mesaj pe mail si vom raspunde in cel mai scurt timp.

Not readable? Change text. captcha txt